zaterdag 4 mei 2024

dag 143 vrijdag 12 april Portomarin naar Palas de Rei 25 km

De wekker gaat vroeg, nl om 6.15, want we hebben een lange wandeling voor de boeg. Om 7 uur stappen we de mist in. We beginnen met een paar flinke klimmetjes. Langzamerhand wordt het warmer en verdwijnt de mist. We lunchen in een grote tuin onder de appelbomen. H neemt macaroni en ik een bocadillo warm vlees en kaas (een veel te grote portie).

Onderweg zien we weer veel bekende en minder bekende mede-pelgrims. Sommige mis je als je ze niet meer ziet en van anderen neem je graag afscheid! We lopen in een grote stroom mensen, vooral weer heel veel Koreanen en groepen schoolkinderen! Ik kom afgepeigerd aan in Palas de Rei, maar ik weet dat ik weer snel opknap na het douchen en even uitrusten. We slapen in een mooie kamer in het San Marcos hostel, dat vrij nieuw lijkt. Er is een wasmachine dus we doen bijna alles wat we bij ons hebben in de was en hangen dat later aan wasrekken in de zon. 

Het is warm, dus we zoeken een terras in de schaduw, om wat te drinken. Om 19 uur gaan we naar een dienst in het kerkje vlak bij ons hostel. Er zijn veel mensen, waaronder ook veel bekende gezichten. We begrijpen wel waar de bijbellezing en de preek over gaan, maar veel ontgaat ons bij gebrek aan voldoende Spaans!

Als de was droog is en opgeruimd, gaan we eten in een gezellig restaurant. H neemt gebakken kabeljauw en ik Paƫlla. We hebben een grote kamer en prima bedden, maar om een of andere reden slapen we slecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten