zondag 5 mei 2024

dag 145 zondag 14 april Ponte de Penas naar Arzua 14,5 km

Zonder ontbijt verlaten we ons hostel. We maken een flinke omweg, maar lopen door prachtig bos en genieten van de vele vogels en het vogelgezang. Ook zien we een paar keer een hagedis wegschieten. Als we op de hoofdroute komen, is daar een gezellige bar, waar we eerst maar eens gaan ontbijten. Het wordt al snel warm, maar we lopen grotendeels in de schaduw, dus het valt mee. Er zijn wel weer een paar stevige klimmetjes, maar het blijft genieten van het prachtige landschap.

Ongeveer 3 km voor Arzua drinken we koffie en verse jus en eten een stuk cake. Daarna moeten we nog even flink omhoog. Ik raak altijd achter adem bij het omhoog gaan, al is het maar de zoldertrap. Als ik iets wil zeggen, moet ik stil blijven staan en wachten tot ik weer genoeg lucht heb.

We slapen in Arzua in pension Teodora, waar de hal vol staat met rolkoffers. We hebben weer een mooie, grote slaapkamer met douche en toilet. Na de dagelijkse riedel van douchen, enz, gaan we het stadje verkennen. We lunchen met een gemengde salade, mini croquetjes en kleine inktvisjes met friet. We gaan nog even naar de apotheek en halen extra Paracetamol en nieuwe Ibuprofen voor mijn knie. Ik heb nog nooit zoveel pijnstillers in mijn leven gebruikt. Maar ja, het helpt om te lopen en om te slapen, dus het moet maar!

We doen een middagdutje en zelfs ik heb geslapen, iets wat vrijwel nooit voor komt! Om ongeveer 19 uur gaan we naar het grote plein. Het is zondag en er wordt druk geflaneerd, iedereen loopt met mooie kleren aan en geniet van de zon. Een jong stel spreekt ons aan. Zij komt uit Peru, hij is Spanjaard en ze wonen in Santiago! Omdat zij goed Engels praat, hebben we een leuk gesprek met elkaar. 

Om 8 uur gaan we op zoek naar een restaurant en we vinden er een met een pelgrimsmenu van 13 euro! Prima maaltijd met een voor- en een hoofdgerecht, toetje, wijn en water. Hilde en Hugo, de Zuid-Afrikanen, zitten aan het tafeltje naast ons. Hilde vindt de rode wijn niet lekker en vraagt om witte, maar die smaakt nergens naar, dus gooit ze de witte maar door de rode en is dan tevreden. Om half 10 zijn we weer in onze kamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten