zondag 5 mei 2024

dag 146 maandag 15 april Arzua naar O Pedrouzo 20 km

Om half 8 stappen we de deur uit. Het is nog heel rustig onderweg. Er staat een frisse wind en het is bewolkt. We zien een bar en ontbijten met croissants, koffie en sinaasappelsap. Dan komt de grote stroom Zuid-Koreanen op gang. Onvoorstelbaar veel! Allemaal met een klein rugzakje, waaraan een groot, blauw of geel label hangt met Chinees/Koreaanse tekens. De vrouwen zijn meestal helemaal ingepakt met lange mouwen, doeken voor hun gezicht of een soort pleisters op hun wangen en neus en soms zelfs handschoentjes aan, om maar niet bruin te worden. De mannen dragen meestal hoeden of petten met een grote flap in hun nek.

We moeten nog aardig klimmen en dalen, want het landschap is nooit vlak. We lopen veel door het bos en door holle wegen. Er staan hier veel eucalyptusbomen, in rijen aangeplant en verder heel dikke, oude eikenbomen. 

Het wordt warmer en de jassen en vesten gaan uit. We gaan lunchen en kiezen van het menu een schaal met vleeswaren en kaas. We krijgen een schaal met alleen vleeswaren, waarop ik ga vragen waar de kaas gebleven is en ik de schaal vlees terug breng! Waar ik bij sta, wordt de kaas op de menukaart geschrapt en ik krijg te horen dat ik kan kiezen: een schaal met alleen kaas of een schaal met alleen vlees. Ik loop boos weg en H haalt dan maar een schaal met kaas. Een groep Spaanse pelgrims komt ons even later, heel lief, nog wat ham (jamon) brengen.

Om half 3 zijn we in O Pedrouzo. Bij pension Arca vinden we een mooie kamer met balkon. We kijken uit op een weiland met koeien. Er is een grote eetkeuken, waar we thee en koffie kunnen maken en er is een fijne tuin, waar we uit de wind in de zon zitten. De supermarkt is dichtbij en daar kopen we mandarijnen, yoghurt en brood voor het ontbijt. 's Avonds eten we in een soort grote Spaanse snackbar, waar H spaghetti en vis eet en ik paĆ«lla. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten