maandag 8 augustus 2011

2 aug / dag 3 / ruim 20 km

Sylvia en ik gaan drie dagen lopen en omdat de route vlak langs Gouda loopt,slaapt zij twee nachten bij ons thuis.Vandaag lopen we van Aalsmeer naar Alphen aan de Rijn.Vanaf het busstation lopen we naar de Westeinder-plassen,waar we bij de jachtclub een kop koffie drinken.We vervolgen onze tocht en komen in Kudelstraat,waar we een RK-kerkje binnengaan op zoek naar een stempel op ons Pelgrims-paspoort.Het is een mooi kerkje, oud van binnen en versierd met mooie moderne schilderijen en een mooi modern raam van binnen.  (het kan dus toch!)Ik klop aan op een deur waar : pastorie,op staat.Als een mevrouw de deur opent vragen we om een stempel.Ze is verbaast dat we op weg zijn naar Santiago en reageert enthousiast.Een stempel rijker lopen we verder.We picknicken op een kinderspeelveldje :Lysan in het gras en Sylvia gebruikt de onderkant van de glijbaan als stoel.Het is ontzettend warm en op onze voeten beginnen zich blaren te ontwikkelen.Als ik mijn sokken aan heb gaat het weer wat beter.Ons water begint op te raken,maar in ter AAr eten we een ijsje en vullen onze flesjes bij een café in het toilet.Bij een wijnboer,vlak voor Alphen,koop ik nog een  -dure- fles wijn en hoewel wij er geen slok van drinken gaat de wandeling vanaf dat moment mis!We lopen kilometers om en door Alphen heen en als we bij het station komen rijdt de trein net weg.Om kwart voor negen zijn we eindelijk thuis waar we aan een heerlijke maaltijd kunnen beginnen ,die door Nynke is bereid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten