dinsdag 9 augustus 2011

Dag 6 / 9aug

Nieuwpoort
ganzen bij het pontje  over de Lek
in Nieuwpoort


Vandaag 15 km gelopen. Alleen!
Sylvia haar voeten hebben de moed opgegeven.Toen ze donderdag thuiskwam hingen de vellen erbij en ze is twee dagen ziek geweest, omdat het ook nog ging ontsteken.Vandaar dus!
Met de bus naar Schoonhoven,maar omdat de rotonde bij Stolwijkersluis verstopt zat, deden we ruim anderhalf uur langer over de reis dan gebruikelijk.Onderweg regende het,maar in Schoonhoven scheen de zon weer.In Schoonhoven werd de zeer gewaardeerde toerist verwezen naar een openbaar toilet, maar bij aankomst bleek de deur alleen ontsloten te kunnen worden door personen die met hun mobiel  (!) betalen.Aangezien ik geen flauw benul heb hoe dat zou moeten (ik ben al blij dat ik kan bellen met dat ding) was ik aangewezen op de openstaande deur van een gezondheidscentrum.Brutalen hebben de halve wereld.Daarna vol goede moed door Schoonhoven heen, met de pont over de Lek en dan naar Nieuwpoort en Ameide.Gelukkig was ik net in Nieuwpoort toen het weer ging regenen en in het enige cáfe daar, genoot ik van een kop tomatensoep met stokbrood.Nieuwpoort is een piepklein stadje met een echte stadswal en gracht,schuin tegenover Schoonhoven aan de rivier de Lek.Over de Tiendweg, een smal boerenweggetje met de uitstraling van een fietspad, loop ik door de landerijen naar Ameide.Daar trekt de lucht weer dicht en begint het weer te regenen.Ik twijfel of ik de 5 km naar Meerkerk nog wel zal lopen en kijk op de dijk hoe laat er een bus komt.Aangezien die er net aankomt, noem ik het een dag (I call it a day )en stap in.Bij de pont naar Schoonhoven schijnt de zon weer en geniet ik nog even van de rivier,terwijl ik zittend op een muurtje mijn laatste boterham eet.Vandaag gelopen: 14 km. In totaal gelopen: 81km.

1 opmerking:

  1. 81 km is toch al een mooie prestatie! Leuke foto's ook trouwens. Groet, Eline.

    BeantwoordenVerwijderen