zondag 7 augustus 2011

In etappes naar Santiago

1 Juli 2011         7km           Dag 1
Eigenlijk droomde ik hier al jaren van : de weg naar Santiago de Compostella lopen.Het blijkt ook de droom van mijn zus Sylvia te zijn.Zij heeft wel minder tijd en kans , omdat ze voor de klas staat en dus alleen in vakanties en op vrije dagen kan lopen.Omdat ik sta te trappelen om eraan te beginnen,ga ik het eerste stukje,n.l door Amsterdam ,met Marianne Wijnhamer op stap.We lopen vanaf Amsterdam-CS tot voorbij het Vondelpark : het Hoofdorpplein.Een heel klein stukje,vergeleken met wat ons nog te wachten staat.Marianne wilde ooit ook deze pelgrimstocht maken,maar ziet dat nu niet meer zo zitten.Eén dag vindt ze wel gezellig.We lopen langs het schuilkerkje :Onze-Lieve-Heer op Zolder,alleen de zolder is een beetje leeg ,want die wordt verbouwd!Ik had een kaarsje willen branden voor de goede afloop van mijn queeste,maar dat moet dan maar even wachten.Ik verbaas me over het Vondelpark ,dat veel mooier is dan ik had verwacht.Ook de huizen die er langs staan zijn soms bijzonder mooi.Veel eerder dan verwacht zijn we op het Hoofdorpplein waar we de tram terug nemen.Op een terrasje , dichtbij het station eten we nog een ijsje en nemen afscheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten