maandag 5 maart 2012

Weer samen!

vrij 2 maart / 10km /L 2km extra.  Er staat een uitgebreid ontbijt klaar en er schuift een ouder Duits echtpaar bij aan tafel. Het blijkt dat zij een paar jaar geleden met een georganiseerde busreis naar Santiago zijn geweest. Ze liepen van Léon naar S. en sliepen in luxe hotels. Dat laatste vonden ze niet zo geslaagd, ze hadden het liever wat eenvoudig gehouden, maar verder was het super.Prachtige natuur, aardige mensen, veel barretjes.
Echt verrassend, zo'n ontmoeting!
Na het ontbijt en het afscheid, vertrekt L (bijna zonder stokken!)naar het gehucht Budel-Schoot, waar de bus naar Weert stopt. Hamont is Belgie en B-S is net weer 2km Nederland in. In restaurant de Staatsie,tegenover het station in Weert, wacht L de komst van Sylvia af. Als ze arriveert, gaan we eerst aan de koffie met vlaai en daarna begint de wandeling over landelijke wegen naar Stramproy. De wandeling is wat onrustig, want we moeten de hele weg opzij springen voor enorme landbouwwerktuigen.
Als we net buiten Weert zijn, zien we in een tuin een eekhoorntje met een stuk mos in zijn bek. De bewoners van het huis komen net naar buiten en vertellen dat er minstens 4 eekhoorns in hun directe omgeving wonen. Op een boomstam in een mooi, maar braam-stekelig stukje bos, eten we onze boterhammen op.In tuinen en in stukken bos in de buurt van huizen bloeien al veel sneeuwklokjes en wilde krokussen.
We zijn blij als we een bospad vinden dat ons de laatste km's richting Stramproy voert.Het is inmiddels harder gaan waaien en flink koud geworden. In Stramproy drinken we een beker heerlijke, warme chocolademelk.
Bij de C1000 kopen we eten voor 's avonds en voor de lunch van de volgende dag.
Tegen 18u zijn we bij ons overnachtingsadres.We slapen in een tuinhuis, een soort luxe trekkershut met een chemisch-toilet buiten en als je wilt douchen moet dat in het huis van de eigenaars. Er is een kachel en een mini-keukentje en de koelkast blijkt goed gevuld. We drinken eerst maar eens thee en rusten uit. Het was dan wel geen lange wandeling, maar Sylvia is nog niet helemaal genezen van de griep en Lysan is nog moe van gisteren.
We maken een lekkere , maar eenvoudige maaltijd klaar gaan douchen en liggen om ongeveer 11u in bed, S op de slaapbank en L op een matras op de grond.