maandag 2 mei 2016

Terugreis en terugblik

23 april 2016

We hebben allebei goed geslapen en genieten van het lekkere ontbijt dat klaarstaat. Nadat we hebben betaald en met moeite afscheid hebben genomen, lopen we naar het station.

We hebben de TGV tot Chateauroux, waar we moeten overstappen op de intercity naar Parijs-Austerlitz. Daar nemen we de metro naar station Paris-Est.
 Ik wil Prunel daar de mooie kruiden-bloementuin laten zien in het park vlakbij het station. Alles staat in bloei en het ziet er goed onderhouden uit.
 We lopen nog even door de overdekte markt en eten een warme maaltijd in een restaurant daar vlakbij.

Voor we de Thalys in mogen, worden we streng gecontroleerd. We zijn blij als we eindelijk in de trein naar huis zitten.

Jammer genoeg ziet Prunel de tocht der tochten niet meer zitten. Ook zij genoot van het aankomen op de plaats van bestemming en de ontmoetingen met andere pelgrims, maar dat woog niet op tegen de spierpijn en andere ontberingen.
Ook ik heb er een paar keer doorheen gezeten, maar de weg en alles er omheen, brengt me zoveel, dat ik nu al weer naar de volgende etappe uitkijk!

Voor mij is het lopen naar Santiago een terugkeer naar de essentie van het leven: eten, slapen en genieten. Alle problemen, alle verantwoordelijkheden en alle overtollige ballast van het leven zijn naar de achtergrond verdwenen!
Ik leef in het hier en nu! Dankbaar dat ik mag leven en genieten van de prachtige schepping en de mensen die ik ontmoet!
Als ik gezond blijf, hoop ik volgend jaar weer verder te gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten