vrijdag 23 augustus 2013

Donderdag 15 augustus / Romilly-s-Seine Parijs

Dag 48
Maria Hemelvaart

Om 7.30 uur zitten we met z'n vieren aan het ontbijt. De Vlaamse dames hebben géén overnachtingsadres kunnen vinden voor de komende nacht, tussen Anglure en Troyes. Ze worden door onze host weggebracht naar Clesles, waar vandaan het 'nog maar' 30 km lopen is naar Troyes. We worden uitgebreidt op de foto gezet en we nemen afscheid van de familie. Via asfaltwegen lopen we naar Romily-s-Seine.
 In St.Just-la-Sauvage is een bakker open. We kopen er een paar lekkere broodjes en twee blikjes fris en gebruiken deze 'elevensens' (iets wat je eet om 11 uur 's morgens), op een bankje vóór de patiserie-boulangerie.
We kruisen het kanaal van de Seine en de rivier de Seine, nemen nog een paar keer een korte pauze en lopen om 12.20 uur Romilly binnen. We zijn nét te laat bij het station voor de trein van 12.33 uur.
Terwijl Eline op de spullen past, loopt Lysan terug naar het centrum om fruit te kopen. We hadden gezien dat er markt was, maar tegen de tijd dat L er weer is, is alles al bijna opgeruimd. Gelukkig kan Lysan er nog 4 perziken en 4 abrikozen kopen, want de winkels zijn inderdaad gesloten.
 L haar benen zijn haast te moe om haar terug naar het station te brengen. Op pure wilskracht weet ze er te komen!
 In de stationshal picknicken we, terwijl we op de trein naar Parijs wachten. Gelukkig is er ook een frisdrankautomaat, want onze drankvoorraad raakt ook aardig uitgeput.
Het is lekker koel in de trein en we zijn in ruim 1 uur in Parijs. Daar kopen we een tweedaagse metro kaart zodat we niet te veel hoeven te lopen.In de metro is het vol en warm, maar onze hotelkamer is ruim en we hebben een douche en toilet op de kamer en ons raam komt uit op een ruime binnenplaats, dus het komt helemaal goed.
Zaterdags gaan we weer naar huis, na twee gezellige dagen in Parijs.
Wanneer de volgende etappe wordt gelopen en met wie, is nog onduidelijk, maar zodra ik meer weet meld ik me.

1. Hey Lysan, het is heel leuk om jullie verhalen te lezen, vooral die waar wij ook in voorkwamen. Die bewuste dag hebben we maar liefst 32,5 km. gelopen. We waren heel blij en heel moe toen we in Troyes arriveerden! Maar het loonde de moeite, het is een heel leuk en oud stadje met een mooie kathedraal, mooie kerkjes en musea, mooie straten en pleintjes! we hebben er dan ook twee dagen verbleven.
    Volgend jaar zetten we onze voettocht terug verder, en dan waarschijnlijk in één trek.
    We wensen jullie nog veel wandelplezier en misschien komen we elkaar terug tegen! groetjes Martine en Louise

2. Ha Lysan,

Mooi om je verhalen te lezen. Het geeft mij kriebels en een brok in de keel wanneer ik de foto's zie. Daar heb ik ook gelopen! Weet je al wanneer je avontuur wordt vervolgt?