dinsdag 30 april 2024

dag 138 zondag 7 april Cacabelos naar Trabadelo 19.6 km

Ik worstel 's nachts met mijn knieën-kussentje. Ik word geplaagd door pijn in mijn linkerknie en het kussen is te dun. Na een hele tijd bedenk ik dat mijn slaapzak er misschien in past en dat blijkt ook zo te zijn. Eindelijk val ik in een diepe slaap. 

We eten een yoghurtje en een klein cakeje en gaan op weg. Het gaat lekker! Als we om 11.15 uur in Villafranca zijn, nemen we in een bar koffie met een enorm stuk cake, dat we samen delen. De drie dames zitten er ook met 4 Koreanen en een meisje uit de VS, dat helemaal alleen loopt vanuit Leon. De Koreanen maken constant foto's, zodat ze niet opschieten. Onderweg komen we Rosa weer tegen. Zowel Rosa als de drie dames lopen een dorp verder dan wij.

We zijn vroeg bij ons hostel, maar kunnen daar pas om 14 uur terecht. We gaan dus eerst maar eens een boccadillo (stokbrood met beleg) eten en drinken daarbij natuurlijk weer vers sinaasappelsap.

Ons overnachtings-adres heet: El Puente Peregrino en de eigenaresse is Nederlands en heet Elly. We hebben een mooie tweepersoonskamer met douche en toilet, onder het schuine dak. Elly doet onze was en helpt met telefoneren naar het volgende adres. We zitten nog lang buiten in de zon en gaan om 19.30 uur weer naar ons adres. De was is inmiddels grotendeels droog en wat er nog vochtig is hangen we bij de verwarming op onze kamer. H eet lasagne en ik mihoensoep met kimchi en rijst. Toe avogato: sterke koffie met ijs. In ons hostel slaapt ook een Frans-Spaans echtpaar en tijdens de maaltijd praten we gezellig in het Frans/Engels en een klein beetje Spaans en natuurlijk Nederlands met Elly. Midden in de nacht worden we wakker van de keiharde regen op onze dakramen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten